Bu yeni vizyon, sürdürülebilirlik ve yüksek teknolojinin mükemmel bir uyum içinde harmanlandığı bir geleceği işaret ediyor. Otomotiv dünyasında bir dönüm noktası olan bu model, geleceğin nasıl şekillenebileceğine dair heyecan verici ipuçları sunuyor.
BMW, bugün itibarıyla otomobil sektörünün geleceğine ışık tutan yeni konsepti Neue Klasse X’i tanıttı. iX3’ün halefi olacak Spor Aktivite Aracı’nın (SAA) geleceğine dair ön izlemeler sunan bu araç, elektrikli, dijital, döngüsel ve BMW araçlarına atfedilen sürüş keyfini dört ana noktada birleştiriyor.
Neue Klasse X, yeni bir platformun öncüsü olacak bir konseptten beklenildiği üzere, tasarımıyla ön plana çıkıyor. Artırılmış yerden yüksekliği, geniş iç mekanı, uzun aks mesafesi ve kısa çıkıntılarıyla dikkat çekiyor. İç mekanı, büyük pencereleri ve panoramik cam tavanı sayesinde ferah ve geniş bir alan sunuyor.
Önde, klasik BMW böbrek ızgaralarının her iki yanında dikey olarak hizalanmış LED üniteler bulunuyor. Arka ışıklar ise yatay konumlandırılmış ve BMW‘nin tanıdık L şeklini oluşturacak şekilde merkeze doğru uzanıyor.
Flush cam yüzeyler ve “Mercan Gümüşü” boyası, Neue Klasse X vizyonunu tamamlıyor. İç mekan, tamamen bitki bazlı, mineral bazlı ve petrol içermeyen bir yüzey malzemesi olan “Verdana” ile süslenmiş.
Bu malzeme, kapı panellerinin alt kısmında ve merkezi konsolda kullanılmış. BMW, enjeksiyon kalıplı parçalar için ilk defa deniz plastiklerini kullanmış. Bu malzeme, atık balık ağlarından elde edilerek iç mekanın %30’unu oluşturuyor.
Yan etekler ve ön ve arka tampon eklentileri de geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış. Neue Klasse X, yeniden tasarlanmış çok fonksiyonlu bir direksiyon, dokunmatik kontrol özelliğine sahip merkezi bir ekran ve BMW Panoramik Görüş ile BMW Akıllı Kişisel Asistanını içeriyor. Ayrıca, 3D Head-Up display de bulunuyor.
Merkezi ekran, ön yolcuların hepsine infotainment özelliklerine erişim imkanı sunacak şekilde gösterge paneline entegre edilmiş.
Sürüş deneyimine gelince, Neue Klasse X, BMW‘nin altıncı nesil eDrive teknolojisini kullanıyor. Batarya, daha önce kullanılan prizmatik hücrelere göre %20 daha yüksek hacimsel enerji yoğunluğuna sahip yeni yuvarlak lityum iyon hücrelerini kullanıyor.
BMW, %30 daha iyi şarj hızı sağlayan 800 volt mimarisini benimsiyor. Bu, 10 dakikalık şarjla 300km menzil sunuyor.
BMW, aracın kullanımını ve dinamiklerini devralacak yeni süper beyinlerden bahsediyor. Bunlar, güç aktarma organları ve sürüş dinamiklerini işlemek için öncekine göre on kat daha fazla işlem gücüne sahip yüksek performanslı bilgisayarlardır. BMW, bu süper beyinlerin otomatik sürüş olanaklarında bir kuantum sıçraması olduğunu söylüyor.